dimarts, 22 de febrer del 2011

L'atmosfera i els seus habitants

Ja hem comentat que a l'atmosfera, a part dels gasos que la composen, hi ha una gran quantitat d'insectes que s'hi passejen. El vídeo que us poso en parla, però està en anglès. Com que considero que és força interessant el que explica, us en poso algunes de les coses que diu:
Comença dient quin tipus d'animals podem trobar a mesura que anem ascendint per l'atmosfera: papallones (poden pujar fins als 900 metres), mosques (fins als 1500 metres), marietes (fins als 1800 m), papallones "gipsy" (poden ascendir fins als 3000 metres), aranyes (aquestes pugen per els fils que van teixint (!) i arriben fins als 4200 m) i l'insecte que pot pujar més amunt és una termita voladora, que pot arribar als 5700 metres.
Després, explica que si agafem un tros de terreny quadrat d'uns 10 quilòmetres de costat, en els mesos de juny, juliol i agost es poden trobar fins a 3000 milions d'insectes sobrevolant-lo.
I això que sembla que si mirem el cel, està desert!

7 comentaris:

  1. aquest vido m'ha obert els ulls jo pensava que no n'hi havien tants.

    FSA

    (primer en comentar)

    ResponElimina
  2. mare meva cuants bichitos que n´hi han jo no em pensava que llauria tant.

    hajar

    ResponElimina
  3. exxxxxxxxxxxxxxxxx quin fastic!!!
    JANA

    ResponElimina
  4. WOW..
    DONCS SI QUE NI HAN D´INSECTES...
    I NO HU SEMBLA!!
    SILVIA:P

    ResponElimina
  5. hola joaquim m'ha agradat molt i ho e entes tot!!!! una cosa el moskit del minut 1:50 quin es .Es molt feble,no hi m'ha fet molta gràcia!!!!jijiji andrea n

    ResponElimina
  6. És la termita, Andrea. És l'insecte que pot arribar més amunt.

    ResponElimina