dimarts, 10 de maig del 2011

Guerra Civil Espanyola

Aquí s'explica el final de la República i l'inici de la dictadura de Franco un cop va vèncer a la Guerra Civil:


A Catalunya, un dels fets més destacats va ser l'afusellament del president Lluís Companys a mans de les tropes de Franco. El van capturar a França, on havia marxat per tal que no el detinguessin per defensar el seu poble (Catalunya) i plantar cara a les tropes franquistes.
Les seves darreres paraules, van ser: «Assassineu un home honrat. Per Catalunya!Tornarem a lluitar, tornarem a patir, tornarem a vèncer!»

En aquest famós vídeo de l'APM, surt un defensor del president Companys indignat pels atacs d'un partidari de Franco:

4 comentaris:

  1. jaja molt bo lo del "APM"
    (primer en comentar)

    MaRc;*_*

    ResponElimina
  2. jo fa uns anys vaig anar a passar una setmana a madrid i vaig visitar tota les zones i tambe vaig anar al valle de los caidos que es justament on estava enterrat en franco el meu germa em deia escup a la tumba que som catalans i aquest era anticatala .

    FSA

    ResponElimina
  3. APM!!!
    que guai jejejejje. 0_0
    hajar

    ResponElimina